top of page

BASINDA BİZ…

İLAÇLAR TAKİP EDİLMİYOR

TÜM Eczacı işverenler Sendikası Genel Başkanı Eczacı Nurten Saydan, İlaç Takip Sistemi’nin (İTS), hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin bitmesiyle sekteye uğradığını belirterek, “İlaçların sorgulaması yapılamıyor, ilaçlar takip edilemiyor” dedi.

İTS’de, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını vurgulayan Saydan, “Örneğin, ilaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle, başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebilmektedir. Bu durumda, ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olamamaktadır” dedi.

İTS’nin, hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesinin sona ermesi nedeniyle, sistem desteğini çektiğini aktaran Saydan, şunları ifade etti: “Bu sözleşmeler yapıldığında, sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak? Sağlık Bakanlığından, İTS’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmete geçmesini ve mağduriyetin giderilmesini istiyoruz.” (ANKARA)

GÜNLÜK EVRENSEL GAZETESİ-27.11.2012

‘SAĞLIK BAKANLIĞI, İLAÇ TAKİP SİSTEMİNE MÜDAHALE ETSİN

ANKARA-AA Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, yaklaşık bir aydır, İlaç Takip Sistemi’nin online işlemler ve yardım menusunun çalışmadığım, bu nedenle ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını açıkladı. Saydan yaptığı yazılı açıklamada, Sağlık Bakanlığı’nın olaya müdahil olarak İlaç Takip Sistemi’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini istedi. Nurten Saydan, değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı.

Saydan İlaç Takip Sistemi’nde son bir aydır sıkıntılar yaşandığını, örneğin ilaçların bir eczanenin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebildiğini kaydetti.

‘İlaç sorgulaması yapılamıyor’

Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmenin ve hatayı düzeltmenin mümkün olamadığım savunan Saydan, şunları ifade etti: “İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamıyor. Sendika olarak bunun sebebim araştırdığımızda, ülkemizde üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendik.”

Devlette devamlılığın esas olduğunu belirten Saydan, “Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak TEİS olarak soruyoruz; bu sözleşmeler yapıldığında sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?”

DÜNYA GAZETESİ-27.11.2012

İLAÇ TAKİP SİSTEMİ TIKANDI.

TEİS Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, hizmet sağlayan firmanın sözleşmesinin bitmesi nedeniyle İlaç Takip Sistemi’nin tıkandığını söyledi.

“Sözleşme bitti, takip sistemi ilaç sorgulaması yapmaz oldu”Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, İlaç Takip Sistemi’nde (İTS)  son bir aydır ciddi sıkıntılar yaşandığını belirtti. Hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendiklerini aktaran Saydan, “İTS online sayfasında ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamaz oldu” dedi.

TEİS Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, yaptığı yazılı açıklamada, İTS’nin eczacılara hizmet vermediğini belirterek, “Yaklaşık bir aydır online işlemler menüsü ve İTS yardım menüsü çalışmıyor” şikayetinde bulundu. Sistemde son bir aydır ciddi sıkıntılar yaşandığını vurgulayan Saydan, “Örneğin ilaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görülebilmekte. Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olmamakta. Çünkü İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılmamakta” diye vurguladı.

FİRMA SİSTEM DESTEĞİNİ ÇEKTİ Türkiye’de üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir kare kod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesinin sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendiklerine dikkat çeken Saydan, şöyle devam etti: “Bizim bildiğimiz devlette devamlılık esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak, TEİS olarak soruyoruz: Bu sözleşmeler yapıldığında, sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?”

TEİS olarak Sağlık Bakanlığı’ndan, olaya müdahil olarak İlaç Takip Sistemi’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini isteyen Saydan, “Değişen firmalar veya ihale kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aktarılması kabul edilemez bir durumdur. TEİS olarak, üye eczacılarımızın yaşadığı mağduriyetin giderilmesi için bu konudaki girişimlerimizi sürdüreceğiz” ifadesine yer verdi.

BİRGÜN GAZETESİ-27.11.2012İLAÇ TAKİP SİSTEMİ’NDE YİNE SORUN

TÜM Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, yaklaşık bir aydır, İlaç Takip Sistemi’nin online işlemler ve yardım menusunun çalışmadığını, bu nedenle ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını ileri sürdü.

Saydan yaptığı yazılı açıklamada, İlaç Takip Sistemi’nde son bir aydır sıkıntılar yaşandığını, örneğin ilaçların bir eczanenin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebildiğini iddia etti. Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmenin ve hatayı düzeltmenin mümkün olamadığını savunan Saydan, şunları kaydetti:

“İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamıyor. Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda, ülkemizde üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendik. Devlette devamlılık esastır.

Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alman bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak TEİS olarak soruyoruz; bu sözleşmeler yapıldığında sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?”

Sağlık Bakanlığının olaya müdahil olarak İlaç Takip Sistemi’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini isteyen Nurten Saydan, değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı. (AA)

ORTADOĞU GAZETESİ -27.11.2012İLAÇ TAKİP SİSTEMİ ÇÖKTÜ

TÜM ECZACI İŞVERENLER SENDİKASI GENEL BAŞKANI NURTEN SAYDAN, YAKLAŞIK BİR AYDIR, İLAÇ TAKİP SİSTEMİ’NİN ONLİNE İŞLEMLER VE YARDIM MENÜSÜNÜN ÇALIŞMADIĞINI SÖYLEDİ.

TÜM Eczacı işverenler Sendikası (TEIS) Genel Başkanı Nurten Savdan, yaklaşık bir aydır, ilaç Takip Sistemi’nin online işlemler ve yardım menusunun çalışmadığını, bu nedenle ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını ileri sürdü. Saydan yaptığı yazılı açıklamada, ilaç Takip Sistemi’nde son bir aydır sıkıntılar yaşandığını, örneğin ilaçların bir eczanenin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebildiğini iddia etti. Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmenin ve hatayı düzeltmenin mümkün olamadığını savunan Saydan, şunları kaydetti:

“ilaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamıyor. Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda, ülkemiz de üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren ilaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendik. Devlette devamlılık esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alman bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir.

Ancak TEIS olarak soruyoruz; bu sözleşmeler yapıldığında sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? ihaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?”

Sağlık Bakanlığı’nın olaya müdahil olarak ilaç Takip Sistemi’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini isteyen Nurten Saydan, değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı. Ankara / aa

YENİ ASYA-27.11.2012İLAÇ TAKİP SİSTEMİ İFLAS ETTİTÜM Eczacı işverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, ilaç Takip Sistemi (İTS)’nde son bir aydır ciddi sıkıntılar yaşandığını belirtti. Hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendiklerini aktaran Saydan, “İTS online sayfasında ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamaz oldu.” dedi. TEİS Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan yaptığı yazılı açıklamada, İTS’nin eczacılara hizmet veremediğini belirterek, “Yaklaşık bir aydır online işlemler menüsü ve İTS yardım menüsü çalışmıyor.” şikayetinde bulundu. Sistemde son bir aydır ciddi sıkıntılar yaşandığını vurgulayan Saydan, “Örneğin ilaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle, başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebilmekte. Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olamamakta. Çünkü ilaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamamakta.” diye vurguladı.

TÜRKİYE’DE ÜRETİLEN VEYA İTHAL

Türkiye’de üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren ilaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesinin sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendiklerini dikkat çeken Saydan, şöyle devam etti: “Bizim bildiğimiz devlette devamlılık esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak TEİS olarak soruyoruz: Bu sözleşmeler yapıldığında, sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? ihaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menfileri ne zaman hizmete açılacak?” TEİS olarak, Sağlık Bakanlığı’ndan, olaya müdahil olarak ilaç Takip Sistemi’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini isteyen Saydan, “Değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılması kabul edilemez bir durumdur. TEİS olarak, üye eczacılarımızın yaşadığı mağduriyetin giderilmesi için bu konudaki girişimlerimizi sürdüreceğiz.” ifadesine yer verdi.

MİLLİ GAZETE-27.11.2012“İLAÇLAR TAKİP EDİLEMİYOR”T Üm Eczacı İşverenler Sendikası Genel Başkanı Eczacı Nurten Saydan, İlaç Takip Sistemi’nin (ITS), hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin bitmesiyle sekteye uğradığını, Yaklaşık bir aydır ” online işlemler menüsü ” ile ” ITS yardım menüsü “nün çalışmaması nedeniyle ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını belirtti.

Saydan, ” Örneğin, ilaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle, başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebilmektedir. Bu durumda, ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olamamaktadır ” dedi.

Türkiye’de üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod veren ITS’nin, hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesinin sona ermesi nedeniyle, sistem desteğini çektiğini aktaran Saydan, şunlan ifade etti: ” Bu sözleşmeler yapıldığında, sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? TEİS olarak, Sağlık Bakanlığı’ndan, olaya müdahil olarak ITS’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini istiyoruz.

YENİ ÇAĞ GAZETESİ-27.11.2012İLAÇ TAKİBİNDE KARMAŞATEİS’den yapılan açıklamaya göre, İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmayla yapılan hizmet sözleşmesinin dolması nedeniyle sistemde sorgulama yapılamıyor.

Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, yaklaşık bir aydır, İlaç Takip Sistemi (İTS)’nin online işlemler ve yardım menüsünün çalışmadığını, bu nedenle ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını ileri sürdü.

Saydan yaptığı yazılı açıklamada, İlaç Takip Sistemi’nde son bir aydır sıkıntılar yaşandığını, örneğin ilaçların bir eczanenin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebildiğini iddia etti. Saydan, şunları söyledi:

“Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda, ülkemizde üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendik. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. AncakTEİS olarak soruyoruz; bu sözleşmeler yapıldığında sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı?”

BAŞKENT GAZETESİ-27.11.2012İLAÇ TAKİP SİSTEMİ, ECZACILARIMIZA HİZMET VEREMİYORBayram Yener/ANKARA .

Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, yaklaşık bir aydır, İlaç Takip Sistemi’nin online işlemler ve yardım menusunun çalışmadığını, bu nedenle ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını ileri sürdü.

Saydan yaptığı yazılı açıklamada, İlaç Takip Sistemi’nde son bir aydır sıkıntılar yaşandığını, örneğin ilaçların bir eczanenin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebildiğini iddia etti.

Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmenin ve hatayı düzeltmenin mümkün olamadığını savunan Saydan, şunları kaydetti:

“İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamıyor. Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda, ülkemizde üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendik. Devlette devamlılık esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak TEİS olarak soruyoruz; bu sözleşmeler yapıldığında sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?” Sağlık Bakanlığı’nın olaya müdahil olarak İlaç Takip Sistemi’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini isteyen Nurten Saydan, değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı.

GÜNDEM -27.11.2012TEİS: İLAÇLAR ARTIK TAKİP EDİLEMİYORFirmanın sözleşmesi bitti.

TÜM Eczacı İşverenler Sendikası Genel Başkanı Eczacı Nurten Saydan, İTS, hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin bitmesiyle sekteye uğradığını belirterek, “Bir aydır ilaçların sorgulaması yapılamıyor, ilaçlar takip edilemiyor” dedi.

Saydan, yaptığı açıklamada, yaklaşık bir aydır “online işlemler menusu” ile “İTS yardım menusu” nün çalışmadığını dile getirdi. İTS’de, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını vurgulayan Saydan, “Örneğin, ilaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle, başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebilmektedir. Bu durumda, ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olamamaktadır” dedi.

Türkiye’de üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İTS’nin, hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesinin sona ermesi nedeniyle, sistem desteğini çektiğini aktaran Saydan, şunları ifade etti: “Bu sözleşmeler yapıldığında, sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? ihaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak? TEİS olarak, Sağlık Bakanlığından, olaya müdahil olarak İTS’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini istiyoruz.” (ANKA)

GÜNBOYU-27.11.2012İLAÇ TAKİP SİSTEMİ ÇALIŞMIYORTEİS Genel Başkanı Saydan: “ilaç Takip Sistemi, eczacılarımıza hizmet veremiyor sıkıntımız büyüktür”

– Tüm Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Nurten Saydan, yaklaşık bir aydır, İlaç Takip Sistemi’nin online işlemler ve yardım menüsünün çalışmadığını, bu nedenle ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamadığını ileri sürdü.

Saydan yaptığı yazılı açıklamada, İlaç Takip Sisteminde son bir aydır sıkıntılar yaşandığını, örneğin ilaçların bir eczanenin raunda olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hala nedeniyle başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebildiğini iddia etti.

Bu durumda ilacın kime kayıtlı okluğunu görmenin ve hatayı düzeltmenin mümkün olamadığını savunan Saydan, şunları kaydetti:

“İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamıyor. Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda, ülkemizde üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sisteminin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendik.

Devlette devamlılık esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alman bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak TEİS olarak soruyoruz; bu sözleşmeler yapıldığında sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?”

Sağlık Bakanlığının olaya müdahil olarak İlaç Takip Sisteminin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesinin sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini isleyen Nurten Saydan, değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı.

YENİ NESİL-27.11.2012‘İLAÇ TAKİP SİSTEMİNDE SORGULAMA YAPILMIYOR’

TÜM Eczacı İşverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Eczacı Nurten Saydan, Sağlık Bakanlığı’nın İlaç Takip Sistemi’nin (İTS) hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin bitmesiyle sekteye uğradığını, 1 aydan bu yana ilaçların sorgulamasının yapılamadığını söyledi .

Saydan, İlaç Takip Sistemi’nin, eczacılara hizmet veremediğini, on-line işlemler ve İTS yardım menusunun çalışmadığını açıkladı. İlaç takip sisteminde son 1 ayda ciddi sıkıntı görüldüğünü belirten Saydan,

“İlaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle, başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebilmektedir. Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olamamaktadır. Çünkü İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamamaktadır.

Sendika olarak bunun sebebini araştırdığımızda ise, ülkemizde üretilen veya ithal edilen her ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesi sona ermiş ve firmanın sistem desteğini çekmiş olduğunu öğrendik” dedi.

Devlette devamlılığın esas olduğunu belirten Saydan, Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde ihale ile şirketlerin değişebildiğim anlattı.

İSTANBUL-27.11.2012İLAÇ TAKİP SİSTEMİNDE SIKINTITüm Eczacı işverenler Sendikası (TEİS) Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan, İlaçTakip Sistemi (İTS)’nde son bir aydır ciddi sıkıntılar yaşandığını belirtti

Hizmet sağlayıcı firmanın sözleşmesinin sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendiklerini aktaran Saydan, “İTS online sayfasında ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamaz oldu.” dedi.

TEİS Genel Başkanı Ecz. Nurten Saydan yaptığı yazılı açıklamada, İTS’nin eczacılara hizmet veremediğini belirterek, “Yaklaşık bir aydır online işlemler menusu ve İTS yardım menusu çalışmıyor.” şikayetinde bulundu. Sistemde son bir aydır ciddi sıkıntılar yaşandığını vurgulayan Saydan, “Örneğin ilaçlar eczanemizin rafında olmasına rağmen sevkiyattan kaynaklı hata nedeniyle, başka bir eczane üzerinde kayıtlı görünebilmekte. Bu durumda ilacın kime kayıtlı olduğunu görmek ve hatayı düzeltmek mümkün olamamakta. Çünkü İlaç Takip Sistemi online sayfasında, ilaçlarla ilgili sorgulama yapılamamakta.” diye vurguladı.

Türkiye’de üretilen veya ithal edilen her bir ilaca ayrı bir karekod (kimlik numarası) veren İlaç Takip Sistemi’nin hizmet sağlayıcısı firmanın sözleşmesinin sona erdiğini ve firmanın sistem desteğini çektiğini öğrendiklerini dikkat çeken Saydan, şöyle devam etti: “Bizim bildiğimiz devlette devamlılık esastır. Bakanlık tarafından bilgisayar firmalarına kurdurulan ve destek sözü alınan bu sistemde elbette ihale ile şirketler değişebilir. Ancak TEİS olarak soruyoruz: Bu sözleşmeler yapıldığında, sözleşme süreleri bittiği zaman desteğin devamı için sözleşmeye şart konulmadı mı? İhaleyi yeni alan firma tarafından eczanelere ve ecza depolarına hizmet vermesi gereken destek işlem menüleri ne zaman hizmete açılacak?”

TEİS olarak, Sağlık Bakanlığından, olaya müdahil olarak İlaç Takip Sistemi’nin destek hizmetlerinin ivedilikle hizmet vermesini sağlamasını ve yaşanılan mağduriyetin giderilmesini isteyen Saydan, “Değişen firmalar veya ihaleyi kaybeden firmalar yüzünden hizmetin aksatılması kabul edilemez bir durumdur. TEİS olarak, üye eczacılarımızın yaşadığı mağduriyetin giderilmesi için bu konudaki girişimlerimizi sürdüreceğiz.” ifadesine yer verdi.

İLKE GAZETESİ-27.11.2012

Comments


bottom of page