Değerli Üyelerimiz,
Eczanelerinize gelen konsinye ürünler hakkında ne yapılması gerektiği hakkında daha önce sizleri bilgilendirmek amacıyla hazırlanmış yazıyı tekrarlamak istiyoruz. Önemle dikkatinize ve bilgilerinize sunarız.
Eczanelerinize gelen Konsinye ürünler hakkında
Konsinye satışta mallar, gönderenin belirleyeceği fiyatlarla tüketicilere satılmak üzere veya satılmadığı takdirde iade edilmek kaydıyla gönderilenin (örneğin, eczacının) zilyetliğine bırakılır. Yani, satılmak üzere gönderilen malların mülkiyeti mallar satılıncaya kadar, malı gönderen işletmeye aittir. Konsinyasyon suretiyle yapılan satışlarda, tüketicinin malı eczacıdan satın alması ile mal sahibinin eczacıya mal satması aynı anda gerçekleşmektedir. Dolayısıyla; satılamayan ürünlerin mülkiyeti gönderen işletmeye ait olduğundan bedelinin talep edilmesi de hukuken mümkün değildir.
Malların eczacıda kalma süresine ilişkin herhangi bir sınırlama yoktur. Eczacı malın satış işlemini gerçekleştirdiğinde, maldan elde ettiği karı düşüp malın parasını satıcıya gönderir. Eczacının sadece karı oranında KDV yükümlülüğü doğar. Eczacı konsinye malı sattığında fatura düzenler. Bu tarihten itibaren 7 gün içinde satıcının da eczacıya fatura düzenlenmesi gerekmektedir.
Öncelikle, herhangi bir talebiniz olmaksızın, tanımadığınız firmalardan kargo ile gönderilen ürünleri ASLA almayınız.Eczane çalışanlarını da tembihleyiniz.
Teslim aldığınız ürünler için
*Sevk irsaliyesi düzenlenmesine ve
*Düzenlenen sevk irsaliyesinde malın konsinye mal olduğunun belirtilmesine dikkat ediniz.
Ürünleri ve son kullanma tarihlerini kontrol ediniz.
Ürünleri iade etmek istediğiniz zaman, kargo görevlisinin içerik ve sayı hakkında tutanak tutmasını sağlayınız.
TEİS (Tüm Eczacı İşverenler Sendikası)